Grønt godt sundt morgenmad

Som et ønske kommer den grønne morgenmads opskrift her….grønt godt sundt morgenmad og ikke svært at lave, bare du har det hele i huset…..eller næsten det hele det kan også gå. Det er super nemt og kan laves om aftenen, sættes i køleskabet i en beholder med låg.

GRØN-MORGEN

Hvad skal jeg så bruge til min grønne morgenmad.

(GLUTENFRI – VEGETAR – VEGANER – LAKTOSEFRI )

  • 1 1/2 frossen bananer…eller bare rigtig gode modne bananer
  • 1/2 avokado
  • en håndfuld spinat en stor en
  • en håndfuld valnødder…de er gode til at få sat hjernen i gang så spis mange af dem
  • 1 lille spsk spirulina pulver…kan udlades hvis du ikke har men rigtig sundt…Spirulina er en alge, som indeholder utrolig mange vitaminer og mineraler, særligt B vitamin. Spirulina har været brugt som kosttilskud i mange år, og der er egentlig hverken noget revolutionerende eller grænseoverskridende ved det. Det er faktisk bare en alge, sprængfyldt med vitaminer.
  • 1 spsk Chia frø
  • saft af en lime
  • lidt vanilje pulver, hvis du har
  • 1 spsk agave sirup eller hvad du nu har
  • 1 dl eller mere plantemælk kommer an på om du vil have det tykt som jeg kan lide eller tynd til at drikke…jeg bruger tit mandelmælk, fordi det smager godt

Alt i en blender bare kør rundt….i et glas med låg, på køl til dagen efter eller bare spis det med det samme.

GRØN-MORGEN-11

Jeg elsker at pynte min mad og syntes det ser total flot ud at spise mad i farver…..så kom i bare i gang der ude og drik en god kom grøn te til…kan anbefale grøn til med valnødder smager fantastisk.

så et grønt kys til jer alle

GRØN-MORGEN-3

God grøn sund morgenmad

Rikke

 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

*